Konstrukcje Mostowe
MSE Kraków to firma specjalizująca się w prefabrykacji oraz montażu konstrukcji mostowych o 60 metrowej rozpiętości przęseł. Zajmujemy się głównie stalowymi konstrukcjami mostowymi spawanymi wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Wykonujemy również bieżące naprawy, a także konserwacje stalowych wiaduktów na życzenie klientów. Renowacje konstrukcji mostowych polegają głównie na wymianie skorodowanych fragmentów wsporczych, śrub, nitów, a także na ich czyszczeniu i malowaniu.
Doświadczenie budyjemy sukcesywnie od 2011 roku w produkcji i montażu konstrukcji stalowych dla mostów jedno i wieloprzęsłowych oraz elementów zawierzeń o podparć przegubowych dla mostów prefabrykowanych żelbetowych oraz drewnianych. Konstrukcje mostowe wykonywane są zgodnie z EN 1090 oraz Norweskich General Specyfication 2.
Historia konstrukcji mostowych
Konstrukcje mostowe znały już ludy pierwotne, które na początku używały drewna, przede wszystkim, do przepraw na drugą stronę rzeki. Najstarsze na świecie konstrukcje mostowe, które zachowały się do dnia dzisiejszego, są mostami wiszącymi, zbudowanymi głównie z lian i drewna. W okresie cesarstwa rzymskiego miał miejsce największy rozkwit budownictwa konstrukcji mostowych. Doskonałym przykładem jest tu most Trajana nad rzeką Dunaj, który powstał w 104 roku n.e., a także akwedukt Pont Nu Gard zbudowany w dolinie rzeki Gard w 26 roku p.n.e. Najdłuższym kamiennym mostem pochodzącym ze średniowiecza jest, powstały w 1357 roku, za czasów Cesarza Karola, most w Wełtawie. W 1870 roku ochrzczono tę konstrukcję mostową nazywając ją imieniem ówczesnego władcy. Ma ona niemal 516 metrów długości i 9,5 metra szerokości. Aby wzmocnić konstrukcję do zaprawy dodawano białka jajek. Współcześnie najdłuższą konstrukcją mostową na świecie jest chiński mur Danyang-Kunshan, który znajduje się na trasie szybkiej kolei Pekin-Szanghaj. Ma on długość 164,8 km. Natomiast najwyższą konstrukcją mostową jest obecnie wiadukt Millau we Francji, który osiągnął 343 metry wysokości.